måndag 9 mars 2009

Sommarförkylningar

Sommaren fortsatte även över måndagen hör i Distriktet, med temperaturer på drygt 20 grader hela dagen. Kanonskönt. Vi satt ute i trädgården och åt lunch - färsk pasta med parmesanost, pesto, sallad, tomater och färskt bröd.

Både hustrun och jag har dock smittats av en litet förargligt förkylningsvirus som innebär att vi går och hostar och snyter oss i ett. Men det är väl smällar man får ta.

Dagen har annars ägnats mest åt vardagsgöromål. Framemot kvällningen bjöd jag resten av gänget på soppa med nybakat bröd och pannkakor till efterrätt. De vuxna gillade soppan. Barnen älskade pannkakorna. Själv tyckte jag i vanlig ordning att allt var fantastiskt gott.

Pedro har fått konkurrens av Andrej. vad har man vänner till om inte för att laga ens cyklar? Anders är på god väg att gå igenom hela vårt cykelbestånd. I dag var det Syster Ysters bike som fixades, växeln var trasig. Men det ordnade Andrej. (Pedro är mitt alter ego när jag är i fixar- och städartagen)

2 kommentarer:

Taina sa...

Oj, har ni SÅ varmt? Vi hade 16 i söndags och +1 igår. Det går fort i här i New England. Nu är det vitt på marken igen. Börjar bli något less.
Apropå cyklar så blev det premiär för Minstingen i söndags. Tur att ni har Andrej (eller var det Anders han hette?).
Ha en fin tisdag!

Peter sa...

Nu är det ju inte så varmt längre. I dag har vi hållit oss runt tio grader. Jag såg att din dotter var ute och provade cykeln. Kul! Och vilken härlig butik ni hittade i helgen! Må väl.