onsdag 18 mars 2009

Febern stiger och sprider sig

Big Brother är däckad med drygt 39 graders feber. Riktigt jobbigt, men...

...Lillebror känner sig bättre som synes - efter nästan en veckas rejäl förkylning.

Syster Yster var den enda som kunde gå till plugget i dag. När hon kom hem pusslade hon.

Själv tvingades jag låta bli frilansreportrandet och ta hand om mina sjuka barn. Det är ett hårt liv, det här vabbandet.

Folk är hur förbannade som helst över bonusgänget i AIG. Läs mer på Amerika-reportage. Det hela fick en smaskig lokal anknytning under eftermiddagen i dag, när det visade sig att vår polare senator Dodd (vars dotter går på vår skola) på något sätt är pinsamt inblandad i hela soppan. Jag har ännu inte hunnit sätta mig in i detaljerna, men senatorn såg klart pressad ut i CNN tidigare i dag.

Sjukstugan i Distriktet är fortsatt populär. Natten till onsdagen insjuknande Big Brother med hög feber och halsont. Han har tillbringat större delen av denna onsdag i sängen respektive soffan. Febern har gått upp och ner, men har överlag legat på runt 38,5. Han är klart matt och gick frivilligt och la sig vid 20-tiden i kväll. Jag har kokat risgrynsgröt enligt min bloggkompis Tainas recept, normalt oemotståndligt för Storebror. Men inte ens det kunde muntra upp honom. En pannkaka och en halv bagel var allt han fick i sig under dagen. plus en massa dricka, förstås.

Lillebror känner sig bättre och förhoppningsvis kan han gå till skolan i morgon för första gången på en vecka. Vilket är kul eftersom klassen ska på field trip till National Building Museum. Jag skulle egentligen ha följt med, men måste vara hemma och se till sjuklingen. Tyvärr, jag hade sett fram emot besöket. Men jag får väl gå en annan gång.

Syster Yster är oförskämt frisk och går omkring och nynnar och pysslar och håller på med sina aktiviteter efter skoltid. I går var det "Girls on the run", i dag kören och i morgon är det Cartoon Drawing. Dessutom är hon numera klassens representant i "Student Government" (motsvarar ungefär elevrådet). Det innebär att hon och de andra representanterna träffar rektorn och några lärare två gånger per vecka, diskuterar aktuella frågor och rapporterar tillbaka till klassen om vad som är på gång och kollar om det är någon kompisarna vill att hon ska ta upp. Just nu är det mycket diskussion om hur skolgården ska se ut i framtiden.

I övrigt kan jag meddela att sommaren kom till DC i dag. Drygt 20 grader under eftermiddagen. Klart okej. Hustrun är uppe i Michigan på jobb och hon lät nöjd över att det var hela tio grader varmt där...

Inga kommentarer: