söndag 15 mars 2009

Rapport från sjukstugan och grön öl

Lillebror fick feber igen i dag, söndag, efter att ha varit lite piggare i går. Så han får väl stanna hemma från plugget i morgon också. Tråkigt, för det är hans tur att vara lineleader. Ett hedersuppdrag som bland annat innebär att man står först i ledet, räknar in alla elever på morgonen och får skriva upp dagens datum och veckodag på blädderblocket.

En uppgift som Lillebror älskar och alltid tar på största allvar.

Medan Lillebror och jag softade i hemmet, stack hustrun och ett gäng ungar iväg och tittade på S:t Patrick-paraden i kyla och regn. Det är ju den irländska högtidsdagen på tisdag, den 17 mars. Och denna dag firas alltid mycket grundligt här i DC. Själv minns jag alltid den gång (1998) när jag, totalt ovetande om vilken dag det var, gick in på en vanlig pub här nere på M Street för att ta en helt vanlig öl. Det var den 17 mars visade det och jag fick grönt öl. Grönt öl kan säkert vara gott, men färgen förstärker inte direkt smakupplevelsen om jag säger så.

Den slank väl ner, men det blev inga fler öl.

3 kommentarer:

Taina sa...

Stackars Lillebror då! Omtag är aldrig kul och speciellt inte nu på hans så viktiga dag i skolan. Men det blir fler sådana dagar.Lineleader dagar.
Vårt väder var fint under parad dagen. Sol och ca 10 grader. Behagligt.

Anonym sa...

Är du säker på att det där gröna ölet hade med St Patrick att göra? Det kanske snarare var en sublim hyllning till GAIS?

Peter sa...

Jo, det är tråkigt att få feber igen just när man trodde det var över... Såg att ni i alla fall är friska därborta i Ct.
Om jag får grönsvart-randigt öl någon gång så lovar jag att njuta betydligt mer!