måndag 2 mars 2009

Kul i backen med pinsam överraskning

Massor av barn, vuxna och en och annan hund samlades vid den stora pulkabacken uppe i Montrose Park efter skolan i dag för att utnyttja det oväntat rikliga snöfallet. Det hela kan väl sammanfattas som kul, kallt och snöigt.
Plötsligt, mitt i alltihop, ringde min kompis Anders och berättade att han landat.
"Landat? I dag? Det var väl i morgon du skulle komma?", sa jag.
Men jag hade tagit fel på ett dygn. Pinsamt. Så vi sprang hemåt och jag fick göra en snabb snöröjning av bilen. 45 minuter senare kunde jag hämta Anders vid flyget. Efter tusen ursäkter, så körde jag hem oss till Georgetown och Anders var, precis som alla vi andra, helt förundrad över det mäktiga vintervädret.
Hej vad det går, se upp i backen!

Elina med svensk plastpulka.

Lova med klassisk stjärtlapp.

Snö är kul. Bob är glad.

Vi åkte pulka uppe i backarna vid Montrose Park.

Rosiga kinder och sund blick.

Polaren Sophia tyckte det var kallt.

Andy var med tillfreds med både kyla och snö.

Inga kommentarer: