måndag 5 mars 2012

Aprilväder i mars

Caps förlorade naturligtvis matchen i går och nu orkar jag inte ens ropa efter en ny tränare längre.

Jag har gett upp, helt enkelt. Det blir inget slutspel i år. Tydligen har även Backstroom gett upp och åkt back home to Sweden. Allt enligt Washington Post, som citerar Expressen och har låtit Google Translator översätta artikeln.

Wow! Expressen är väl inte den mest trovärdiga källan till att börja med. Lägg dessutom till den där automatiska översättartjänsten, så kan ju resultatet bli riktigt roligt...

Denna måndag i Distriktet har varit vädermässigt mycket märklig. Ömsom klarblå himmel och sol, ömsom snöstorm. Riktigt aprilväder, med andra ord. Fast det bara är i början av mars.

Big Brother är på sin första friidrottsträning för säsongen - utomhus. Jag frågade honom i morse om han tagit med sig övedragsbrallor.

"Nop", svarade han. Så jag misstänker att han har en aning kylslagna ben nu. Det är bara fem grader och en tämligen kall vind ute. Och träningen har precis börjat... Sedan är det pass varenda dag den här veckan innan det hela toppas med en härligt morgonträning på fredag. Start kl 6.00. Hur kul som helst.

Syster Yster är också upptagen med diverse efter-skol-aktiviteter. I dag är det repetition med musikalen. I morgon likaså. Dessutom har hon en konsert med sin kör på tisdagskvällen - i självaste National Cathedral. Coolt.

Och Lillebror har säsongsfinal på sin tisdagsaktivitet, The Elements.

Själv jobbar jag som en iller och har inte hunnit träna något i dag. Men klockan är ju bara barnet. Så det ska väl lösa sig.

Inga kommentarer: