onsdag 7 mars 2012

Ljudterror i kvarteret

Det tog inte mer än lite drygt en vecka. Sedan var den här igen. Grannens ljudmarodör (se tidigare inlägg). Att försöka sig på att arbeta var inte att tänka på. Jag satte mig genast och författade ilskna skrivelser till både företaget och till Distriktets hälsovårdsförvaltning.

Hustrun var dock betydligt mer direkt i sitt angrepp. Hon ringde först upp företaget. Sedan gick hon helt sonika ut och pratade med sprutar-killen. Som snällt stängde av helvetesmaskinen strax efteråt.

That's my wife, det!

I övrigt en dag likt många andra. Ovanligt varmt, runt 20 grader. Hustrun och jag åt lunch på bakgården och jag blev lite sugen på att damma av grillen. Kanske till helgen, om värmen håller i sig.

Vad är det egentligen han sprutar?

Oklart. Men sannolikt är det någon form av gift...

...med tanke på sprutarkillens skyddsutrustning.

Här är helvetesmaskinen som terroriserar hela grannskapet.

"Preventive Health Care For Your Plants". Måste kännas som ett rätt cyniskt budskap för de omkring 50 miljoner amerikaner som saknar sjukvårdsförsäkring...

2 kommentarer:

Olle J. sa...

Jag står fast vid min tidigare hypotes angående grannarna. Antagligen är även denna trädgårdsinsats lika kostnadseffektiv som det amerikanska sjukvårdssystemet. Det vill säga inte alls.

Peter sa...

Jag står också fast vid din tidigare hypotes...