lördag 3 mars 2012

Big Brother på jazzgig i Distriktet

Jazzfestival med Big Brothers Band i dag. Hur coolt...




...som helst. Här en stilstudie på grabben. Kanonbra, förstås!

Okej, låt mig berätta om denna lördags aktiviteter för er ödmjuke bloggare:

Upp kl 6:45.
Körning av Syster Yster till körrepetition i Nationa Cathedral 7:30.
Storhandling kl 7:45-8:45.
Hem kl 9:00.
Kompletteringshandling av gratulationskort 9:20.
Körning till Cathedral 9:40.
Fast i bilkö på grund av presidentkortege kl 10:00-10:10.
Hämtning av Syster Yster plus kompis 10:15.
Lämning av Syster Yster och kompis vid synagoga för en bat mitzwah kl 10:25.
Hemma igen kl 10:55.
Tidig lunch 11:15-11-25.
Körning av Big Brother till jazzspelning kl 11:25.
Ankomst till jazzspelstället 11:45.
Konsert med Big Brother kl 12:10.
Avfärd från jazzspelställe kl 12:40.
Stannar för att titta på hunder som bortadopteras 12:55-13:15.
Hemma igen kl 13:30.
Avfärd för att hämta Syster Yster plus kompis kl 13:45.
Upphämtning av tjejerna kl 14:00.
Hemma igen kl 14:20.
Avfärd för att hämta Big Brother kl 15:10, med cykel.
Framme vid jazzstället kl 15:40. Gemensam promenad till Best Buy.
Kollar datorer 15:50-16:10.
Cyklar hem 16:15.
Hemma igen kl 16:40.
Lagar tre pizzor 16:50-18:10 (inklusive bröd).
Middag 18:10-18:40.
Kör tjejerna till kvällens party 18:45.
Lämnar tjejerna 19:05.
Hemma igen kl 19:30.
Diskar och röjer i köket 19:30-19:55.
Bloggar och surfar 19:55-20:30.
Åker iväg för att hämta Syster Yster 22:35.
Hämtar Syster Yster kl 23:00.
Hemma igen 23:20.
Därefter fri tid.

Slutligen vill jag tipsa om att det finns flera kända GAIS:are i denna sköna värld. Läs gärna Tony Baloghs trevliga reportage om den världsberömda kocken Marcus Samuelsson.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att läsa om Marcus Samuelsson, även om jag inte är intresserad varken av fotboll eller GAIS. För min göteborgssläkt är det bara blåvitt som gäller, tydligen. Bilderna blir litet skumma på min skärm. Spelar junioren gitarr eller elbas?
/teddy

Hanna sa...

Bilkö i TIO minuter?!
Tillåt mig (och alla andra i närheten av Sao Paulo) skratta!!
Och så undrar jag vad du ägnade dagens fria tid åt? Gick du och la dig direkt, eller satt du uppe en stund med stirrblick och dregel i mungipan?
Efter ett par såna här dagar borde du kunna bli anställd på vilken logistikfirma so helst!

Anna Karin sa...

Vad gjorde du mellan 20.30 och 22.35? Gick du bara omkring och slog dank?

Peter sa...

Först och främst vill jag klargöra att min kära hustru jobbade som en iller från tidig morgon till sent på natten (jag hade somnat när hon äntligen lämnade sin dator). Därav att allt hamnade på mig denna lördag...

Teddy: Guitarr! Går i sin faders fotspår...

Hanna: Ja, misstänker att få städer slår Sao Paulo. Men det här var dock en lördag förmiddag, nota bene. Vid hemkomsten i går kväll kollade jag in Saturday Night Live innan jag slockande strax efter midnatt.

Anna Karin: Ja, det var en lucka där. Den fylldes med "finns i sjön" med Lillebror, godis- och popcorn-ätande samt en halv långfilm på TV.