fredag 16 mars 2012

I backspegeln, del ett

Fick den där härligt nostalgiska känslan när jag plockade in den tre år gamla bilden i det förra inlägget. Så nu kompletterar jag med en bild från augusti 2007 - fyra och ett halvt år sedan. Det är första skoldagen och vi hade varit i USA i bara några dagar. Barnen kunde knappt någon engelska och allt var nytt och spännande och lite skrämmande...

Syster Yster ska precis börja trean, Big Brother femman och Lillebror ska snart börja på sin Montessoriförskola, som han gick i under vårt första år här.

Ja, herregud vad tiden går...

Nu ska jag laga mat samt ta en dusch - hustrun och jag ska ut på festligheter senare i kväll.

Sommaren 2007, första skoldagen i USA...

3 kommentarer:

Hanna sa...

Åh! Fina, fina syskonbarnen! Det känns verkligen som tiden har flugit iväg. Rubrikens "del ett" gör mig hypernyfiken på fortsättningen!

Anna Karin sa...

Vilken fin bild och vilka små sötnosar!
Mormorshjärtat svämmar över ...

Anonym sa...

Åh, vilken fin bild! Ja, tiden går verkligen helt sanslöst fort. Plötsligt förstår man de där kommentarerna man fick från släkten när man var barn: "Nämen, åh, vad du har vuxit!" Nu är man där själv... Kram Karin