tisdag 6 mars 2012

Intensiv Super Tuesday

Det är Super Tuesday här i USA i dag (när detta skrivs är det redan onsdag i Sverige sedan snart fem timmar) och det ser ut som om Rick Santorum får oväntat mycket stöd i de tio delstater som går till primärval eller caucus, nomineringsmöte. Men jag ska inte orda så mycket om det här, det får möjligen bli en kommentar vad det lider på min andra blogg, Amerika-reportage.

Denna tisdag var rätt mycket super även bortsett från republikanska presidential hopefulla. Och då menar jag inte super som i att dricka alkohol. Dagen har varit totalt vit och lär så förbli. Nä, jag tänker på alla aktiviteter som understundom hopar sig. Super-mycket, helt enkelt. Denna tisdag var en supertisdag i den bemärkelsen. Åtminstone på eftermiddagen.

Det började dra ihop sig strax efter klockan tre. Jag ilade iväg och hämtade Lillebror och en av hans kompisar. Sedan en snabb träning (2,5 Sam Adams), dusch och så iväg med kidsen till säsongens sista The Elements - uteaktiviten uppe i Montrose Park.

Hem igen när barnen var levererade, förberedelse inför middagen och sedan snabbt iväg för att hämta Big Brother och hans samåkande skolkompis. Back home igen, laga mat jättesnabbt och sedan iväg till National Cathedral och Syster Ysters körkonsert.

Men där fick verkligen pusta ut. Otroligt vackert och stämningsfullt i den enorma kyrkan. Sammanlagt nästan 400 barn från sex olika skolor om jag räknade rätt. Först framträdde varje skolkör för sig, sedan körde alla några sånger tillsammans. Fantastiskt fint.

Sista gången för The Elements. Lillebror är lika cool som vanligt.

Syster Ysters skolas flickkör. Ursäkta bildkvalitën, man fick inte ta bilder med blixt inne i kyrkan.
Ståtligt och stämningsfullt i National Cathedral inför minst tusen entusiastiska föräldrar.
Syster Yster efter konserten.

Inga kommentarer: