onsdag 28 september 2011

Förkylning och blixt och dunder i Distriktet

The Clash och Spanish Bombs är på i hörlurarna och jag nyser och snyter mig och hostar om vartannat.

Hustruns förkylningvirus hoppade inte oväntat över på mig. Ingen feber och jag håller mig på benen utan problem ännu så länge, men halsen gör ont och näsan rinner. Det var så länge sedan jag var sjuk så jag minns inte ens när det var.

Jag har försökt stämma förkylningen i bäcken genom några dunderkurar med vitlök. Dock utan annan framgång än att jag luktar rätt mycket vitlök.

Big Brother är lite småsnuvig, övriga kids verkar vara friska och krya. Och hustrun är betydligt bättre nu jämfört med för några dagar sedan. Så det finns hopp.

Dagen har, förutom nysningar och snytningar, ägnats åt en massa jobb ända fram till sen kväll. Jag håller på ett par projekt parallellt, vilket ibland innebär rejäla arbetsanhopningar. Men det är mest kul.

I övrigt att notera: Ett fruktansvärt åskoväder drog över Distriktet nu i kväll och en blixt slog ner någonstans alldeles i närheten - det var inte många mikrosekunder mellan blixt och dundet. Lite skrämd av detta så har Lillebror propsat på att få sova tillsammans med hustrun i kväll. Så vi byter rum, grabben och jag. Och det kanske är lika bra det, med tanke på mitt vitlöksintag och min nästäppa...

I morgon är Big Brother ledig från skolan på grund av den judiska högtiden Rosh Hashanah. Syster Yster och Lillebror kör som vanligt.

3 kommentarer:

Taina sa...

Ojojoj, stackars dig Peter! Det är inte lätt för en man att vara sjuk...hahahahaha!

Ja varför är vissa skolor stängda och andra inte? Liisa är också ledig idag, vilket ställer till det lite för en annan som MÅSTE jobba. Men det finns ju sena kvällar.

Krya på dig nu och kör vanlig gul lök vid sängen under natten. Skiva upp, lägg på ett fat, ställ så nära sängen som möjligt och den starka luften håller näsborrarna öppna och klara under tiden du sover. Du får dock räkna med en viss odör i rummet efteråt.

Peter sa...

Tack för gott råd. Tyvärr säger hustrun nej till skivad gul lök vid sängen.
Hoppas att det inte bli alltför sent i kväll, efter vad jag minns så brukar du ju dessutom gå upp i ottan varje dag. Fast å andra sidan, vi hinner väl sova när vi bli gamla (eller äldre).

Annika sa...

Hoppas du mår bättre. jag låg däckad i förra veckan, inte KUL.
Här var inte skolan stängd, och ja JÖSSES vilket oväder det var!
HAHA, Tainas råd kanske är bra ;-)