torsdag 29 september 2011

Härlig dag i Distriktet

Underbar dag i Distriktet, sisådär 25 grader och inte så himla fuktigt som de senaste dagarna. Det är attans tråkigt att jag inte hinner vara ute och njuta av vädret, fjättrad vid skrivbordet som jag är numera.

Dessutom har förkylningen förvärrats, så det är väl tveksamt om jag orkat med några utflykter i solen hur som helst. Utebesöken har inskränkt sig till att lämna två av tre barn i skolorna i morse samt hämta ett av dem nu i eftermiddags.

Jag ska inte ge er några detaljerade beskrivningar av förkylningen, jag vägrar se mig själv som ett hjälplöst offer för ödets makter. Däremot ska jag gå och lägga mig en stund och läsa nu.

I morgon ser jag fram mot den så kallade banner-ceremonien på Lillebrors skola. Alla klasser har hittat på ett eget namn på sin klass och sedan har de gjort en banner som förevisas för församlade lärare och föräldrar. Jag återkommer med bildrapport om jag inte tvingas sjukskriva mig helt och hållet.

Take care.

Inga kommentarer: