måndag 21 november 2011

Kalkonvarning!

Thanksgiving närmar sig med stormsteg och läget är katastrofalt. Safeway kan inte leverera en färdiglagad kalkon. Det chockbeskedet fick jag i dag, när jag var inne i butiken för att beställa en fågel.

Förra året var så perfekt, vi beställde en kalkon med tillbehör och kunde hämta den varm och färsk bara några timmar före middagen. Dessutom var den god.

Nu känner jag mig helt ställd och desillusionerad. Ska vi verkligen tvingas tillreda den själva?

Ajajaj...

Återkommer med rapport om detta gastkramande drama.

3 kommentarer:

Teddy sa...

Har du tillräckligt stor ugn?

Annika sa...

Du får dra till Wegmans!! Där lär de ha hela kittet sas :-)
Färdiglagat ALLT!!
:-)
Och gott lär det vara. Bäst att beställa nu!

Peter sa...

Teddy: Jajamen.

Wegmans? Jag kollar upp - tack för tipset!