tisdag 29 november 2011

Men varför går jag upp i vikt?

Förstår inte det här. Jag går snarast upp i vikt, trots min nya järnhårda disciplin. Inget sött efter tips från min gamle gode vän Patrick (har t o m skippat den uttunnade äppeljuicen jag brukade dricka tidigare och intar nu bara vatten) och tre dagars cykling nere i gymmet i rad. Dessutom gick jag och handlade i morse. Och bar hem uppskattningsvis 25 kilo matvaror i min stora ryggsäck.

kalorierna rasar och jag borde ha tappat runt 7-8 kilo vid det här laget enligt mina beräkningar. Men när jag ställde mig på vågen förut så hade jag gått upp två hekto. Konstigt.

Men jag kör väl på ett tag till så får vi se. Målet: Att komma under 77 kilo före jul. Då kan jag frossa med gott samvete sedan.

I dag har vi uppevt ett väderomslag i Distriktet. Det sköna och behagliga sommarvädret försvann någon gång på förmiddagen, temperaturen sjönk plötsligt nästan tio grader (celcius) och ett isande kallt regn började falla. Inget vidare. Men det är ju höst, trots allt. Så något annat är väl egentligen inte att förvänta.

Annars har jag mest suttit och researchat framför datorn denna tisdag. Det är rent otroligt vad mycket information man numera kan få fram via nätet - och snabbt dessutom. Det är verkligen helt annorlunda jämfört med för 15-20 år sedan. Då skulle ett researchuppdrag som jag i dag utfört på runt fem timmar säkert ta flera dagar i anspråk. Och jag hade dessutom knappast hittat lika skojigt.

Teknikens under.

I kväll ser jag fram mot Caps' match mot S:t Louis med nye coachen Dale Hunter. Jag är väl en av de få så kallade hockeyexperter som faktiskt sett Hunter live in action som spelare - han var kapten i Capitals i slutet av 1990 och jag såg honom våren 1998 (han spelade ihop med bland andra göteborgaren Calle Johansson i det lag som sedan faktiskt lyckades ta sig till den enda Stanley Cup-final som Capitals har nått - förlust i fyra raka matcher mot Rödvingarna från Detroit).

Hunter var ärligt talat en total skitstövel på rinken och har ett oslagbart klubbrekord när det gäller antalet utvisningsminuter - över 2000... Han fick en av NHL-historiens längsta avstängningar - 21 matcher - efter ett totalt oprovocerat överfall bakifrån på en spelare som precis gjort mål. Han är utsedd till en av NHL:s tio genom tiderna mest hatade spelare. Och hans skitstövelkarriär har fortsatt även efter hans tid som spelare. Han har bland annat dömts för rattfylla och fått betala böter för att ha ställt till med bråk på en ungdomsmatch, där han var tränare för det ena laget.

En toppenkille, kort sagt.

Det här ska nog gå bra, Caps.

Inga kommentarer: