lördag 5 november 2011

Storspel av Lillebror på farsans födelsedag

Jag vill ödmjukt tacka alla som på olika moderna och mindre moderna sätt gratulerat mig på min 25-årsdag. Det är i sanning ytterst sympatisk att bli så uppmärksammad!

Dagen började med att familjen väckte mig med skönsång, preseneter och levande ljus. Jag fick bland annat två mycket klädsamma skjortor och fina teckningar. Dessutom står en finfin flaska whisky oöppnad och väntar nere i köket - en present från svärföräldrarna. Det blir nog ett litet glas framåt kvällen.

Kul att bli firad, alltså. Och roligt att kolla in Lillebrors fotbollsmatch i dag. Vinst med 5-1 och grabben spelade kanonbra - helt klart hans bästa match för säsongen. Bland annat stänkte han in två av målen. Först ett distansskott som målvakten inte klarade av att hålla, sedan en placerad halv-volley i bortre burgaveln. Ursnyggt!

Syster Yster har varit på ännu en bar mitzvah och kom i vanlig ordning hem med betydligt fler presenter än vad hon kom dit med... Big Brother slog följe med mig till lillbrorsans match - vilket lillbrorsan verkligen uppskattade (kanske var det därför han spelade så bra - att ha storebror på plats måste väl vara ungefär samma sak som att ha agenter från Barca på läktaren när man spelar för GAIS...).

Hustrun har begivit sig ut på en längre jobbresa och ringde just från ett hotellrum i Cincinatti, Ohio. Allt är bra.

Om en stund kommer det några gamla kära gäster från hemtrakterna i Bromma på middag. Familjen bor sedan flera år i North Carolina och råkar vara i Distriktet just denna födelsdagshelg... Det ska verkligen bli kul attse dom, det måste vara åtminstone fem år sedan sist.

Inga kommentarer: