söndag 13 november 2011

Söndag med trädgårdsarbete och tennis

Precis som i Brasilien (se länk här), så har denna söndag i Distriktet gått i tämligen maklig takt. Pedro fick komma loss med lite trädgårdsfixande och dammsugning på förmiddagen, medan alla barnen låg och drog sig i sina respektive sängar.

Efter frukost för barnen och lunch för mig, delade vi på oss. Grabbarna stack till parken och spelade fotboll i ett par timmar, medan Syster Yster och jag gick till en annan park och spelade tennis i det vackra vädret.

Och efter denna chockartade aktivitet, var det ju läge att lägga sig en stund och läsa. Vilket jag gjorde i ungefär fem minuter innan ögonen föll ihop, liksom boken.

Dagen avrundades med att Lillebror och jag hjälpte dottern med hennes helgjobb borta på det närbelägna montessoridagiset, medan Big Brother pluggade. Därefter en god och närande middag.

Så går ännu en dag i Distriktet.

Slutligen, jag är skyldig er en husmusrapport: Ingen sedd, ingen hörd. Men fällorna står gillrade...

Inga kommentarer: