onsdag 7 maj 2008

Gått in i väggen

Utbränd. Stressrelaterat utmattningstillstånd. Gått in i väggen. Kroppen sa ifrån. Kärt barn har många namn.

Nu är jag där. En förkylning kom ångande likt ett expresslok i går kväll och frontalkrockade med min hals och näsa precis vid läggdags. Kunde inte somna. Låg och vred mig. Snöt mig. Hostade.

Och sedan fick jag ryggskott när det väl blev morgon här i Amerika. Så nu har jag feber, går som en skadeskjuten kråka och tennisarmbågen gör mer ont än någonsin, liksom huvudet som värker i takt med förkylningen.

Måste vara stressen... Kroppen säger ifrån till slut. Nu ska jag lägga mig med en bok. Det återstår att se om jag någonsin kommer upp igen. Stackars mig.

1 kommentar:

Werner sa...

Har man inte ett rikt liv som man? Det räcker med en rejäl förkylning plus ett ryggskott för att man skall ha en "nära-döden-upplevelse". Men..med obändig kraft kommer du mot alla odds att resa dig igen och stå redo för nya stordåd. Tills dess - min djupa sympati.