tisdag 13 maj 2008

Sol, finally

Äntligen sol och över 20 grader igen. Alla jag träffat i dag har sett lättade ut och haft kommentarer som "Sun, finally". Det myckna regnandet har ställt till med en del problem här i trakterna. Potomac River är välfylld och hade dte fortsatt regna fanns risken för översvämning. Flera källare här i Georgetown har vattenfyllts, bl a Jennies och Pablos, några kompisar ett par kvarter härifrån. Och jag är allvarligt oroad över min broccoli. Den ser väldigt nedskagen ut just nu.

Har annars ägnat hela förmiddagen åt städning, något som varit omöjligt under några veckor på grund av ryggen. Och så har jag rensat i trägården och börjat olja in utemöblerna - igen. Har insett att de stod alldeles för varmt under vintern, alldeles intill värmepannan i källaren. Inte så bra för trämöbler. Så de är lite torra, trots regnandet.

Jaha, Henke Larsson i EM-truppen. Det kunde man väl knappast tro. Men det kan nog bli bra. Han verkar ju spela finfint i HIF just nu. Och Tre Kronor spelar VM härborta i Kanada. Det står fortfarande knappt en rad om detta mästerskap i tidningarna här. Washington Post har inte ens nämns, tror jag.

Däremot skriver man lite om semifinalerna i NHL:s Stanley Cup. Detroit Red Wings går på som en ångvält och vinner de inte hela klabbet blir jag överraskad. Jag såg lite av den tredje matchen mot Dallas Stars i går kväll. Hela åtta svenskar i laget. Henrik Zetterberg är stor hjälte, tillsammans med backgiganten Niklas Lidström. Även Johan Franzén har spelat bra och leder slutspelets skytteliga.

Inga kommentarer: