lördag 17 maj 2008

Succé för Syster Yster

Vilken fart! Vilken fest! Vilken formidabel form!

Big Sister gick ut stenhårt och ökade mot slutet. De 5 km:erna avverkades på 30 minuter och 30 sekunder, vilket innebär en snittid per kilometer på 6,06. Imponerande! En riktig Wondergirl, sanna mina ord. Ivrigt påhejad av övriga familjen och massor av folk från när och fjärran, sprang hon i mål som tvåa av alla de tjejer som var med från Hyde. Bara Alexis i 5th grade var snabbare.

Själv hann jag knappt med i tempot och när Syster Yster överraskande växlade tempo 250 meter kvar, hada jag inget att svara med.

Efter loppet, som avgjordes tidigt på lördagsmorgonen under bästa tänkbara förhållanden, vidtog diverse andra aktiviteter som t ex hårfärgning.

Nu kommer snart Frida och Johan, kvällens barnvakter, eftersom hustrun och jag ska ut på diverse festligheter under eftermiddagen och kvällen

Större delen av Hyde-gänget några minuter före start.

Klasskompisarna Hadiyyah, Big Sister och Rina var laddade.

När hon la in slutspurten strax före mål hade jag ingen chans.

Lillebror hejar medan Charlie och Big Brother vecklar ut banderollen i bakgrunden.

Dags att fixa till håret...

...och så här blev resultatet.


Segerintervju strax efter målgång:


2 kommentarer:

Anna Karin sa...

GRATTIS!
Kanonbra tycker mormor och morfar!

Hanna sa...

Vilken tid! Otroligt imponerande! (Och vilken snygg löperska dessutom!)
Kramar från moster Hanna