fredag 16 maj 2008

Vi laddar upp

Syster Yster ska springa "WonderGirl 5K" i morgon bitti. Ett femkilometers-lopp längs Potomac River. Hon har tränat med "Girls on the run" hela våren och nu är det upp till bevis. Hon är i toppform. Taktiken? Gå ut stenhårt och öka mot slutet. That's my girl!

Jag ska själv anmält mig tiill loppet. Inte för att jag känner mig som någon wondergirl direkt, men det är ju roligt att tävla. Jag räknar med att springa ihop med dottern hela vägen - se till att hon inte tar ut sig fullständigt. Fem kilometer är rätt långt när man är nio år. Själv kutade jag aldrig sådana sträckor i den åldern. Det var mest 60 meter.

Startskottet går klockan 8. Resten av familjen har lovat att ställa upp som hejarklack. Jag återkommer naturligtvis med en rapport.

Från löpning till politik och USA-valet. Hillary Clinton kommer att meddela sitt avhopp från presidentracet på tisdag kväll, lokal tid. Jag har det från en säker källa som arbetar nära det demokratiska partiet på Capitol Hill.

På tisdag är det primärval i Kentucky och Oregon. Clinton kommer inte att göra särskilt bra ifrån sig i dessa val efter vad som hänt de senaste dagarna. Jag tänker då främst på att John Edwards beslutat sig för att stödja Barack Obama. Så det är kört. Och Clinton inser det hopplösa och hoppar av på tisdag.

Kom ihåg var ni hörde det först.

Och senator John McCain har redan valt att helt skjuta in sig på Obama som motståndare, vilket visar att också han nu insett att det blir mellan honom och Baracken som kampen står.

Valkampanjen - den riktiga som ska leda fram till presidentvalet den 4 november - har således nu börjat.

Mitt tips står fast. McCain tar hem det här.

Inga kommentarer: