söndag 11 maj 2008

Va 17!?

Ser till min oförställda häpnad att det just nu är tre grader varmare i Tjockholm. Här är det bara 18 grader och en thunderstorm lurar bakom höghusen i Virginia. Jag försöker kurera min ömma rygg med shiatsu-massage-stolen. Hustrun har fått min förkylning och har knappt sovit en blund på hela natten och kan inte prata. Det är med andra ord rätt skönt, tyst och lugnt här. Bara min massagestol zummar och hummar. Dottern och storebror är borta på varsitt håll, vi har knappt sett skymten av dom på hela helgen. Det är sleepovers hit och kalas dit.

I går kväll zippade vi - trots två förkylningar och en öm rygg - över till Aikia (Ikea). Little Brother stannade hos dotterns kompisar och lekte, så plötsligt fick vi en vuxenstund, min hustru och jag. Vi satt där på Ikeas restaurang klockan 7 en lördagskväll och såg varandra djupt i ögonen över en pasta marinada för $1,99. Sedan gick vi och shoppade. En afton att minnas.

CU

Inga kommentarer: