söndag 11 maj 2008

Robin Hood-kalas i regn

Födelsedagsbarnet Daniel vill ha tårta...


...och det vill lillebror med kompisar också.

Robert mejlar och skriver att det inte är tre grader varmare i Stockholm, som jag skrev i mitt förra inlägg. Det är tio grader varmare. Min gamla hemstad Oskarshamn hade 28 grader på söndagseftermiddagen.

Måste vara klimatförändringen. Hur som helst. Här har det regnat i stort sett hela dagen. Lillebror och jag var på kalas. Kompisen Daniel fyllde fem år och tanken var ett Robin Hood-tema i de vilda skogarna borta på andra sidan delstatsgränsen, i Maryland. Men det var ju kört med alla utomhusaktikviteter så vi fick flytta inomhus med tema och allt. Det gick bra det med. Enda fadäsen var att lillebrors ballong rymde när jag öppnade bagageluckan på bilen för att lasta hem lite varor som vi handlade på Safeway på hemvägen. Så kan det gå.


I morgon är det återigen dags för GAIS-match på Nya Ullevi, eller betongbunkern som den kallas internt. GAIS publiksiffror har varit urusla, debryt undantaget. Kommer det fler än 4 000? ÖSK är väl inget publiklockande lag, direkt. När jag tänker efter så känner jag bara till en enda person som är Örebro-supporter. Sorry Hanna HK, det blir förlust i morgon...

Återkommer med matchanalys.

Inga kommentarer: