tisdag 6 maj 2008

Obama mot delseger, McCains födelsedag och jag - en bokhandlare

Full fart på bokförsäljningen. I dag var det Book Fair på skolan.

Fotografen. Lillebror har tagit samtliga bilder från bokmarknaden - utom denna.

Bokhandlaren och hans dotter.

Henry gillar böcker.

Rina gillar också böcker - och hon fyllde nio år just denna dag. Grattis!

Finns det ingen "ångra-knapp" på den här bloggen? Jag har just lyckats radera en jättelång och jättebra text genom att trycka på en fel knapp. Och sedan hittade jag ingen "tillbaka"-knapp. Skit också. En kort sammanfattning:
  • Jag tror att Barack Obama kommer att bli demokraternas kandidat, efter kvällens storseger i North Carolina (58-42 procent) och det ganska bra resultatet i Indiana (förlust med runt tre procentenheter, som det ser ut nu). Hans tal i kväll var briljant och utstrålade stort självförtroende.
  • Min hustru fyller år på exakt samma dag som John McCain. Fast 30 år yngre. McCain kommer att vara 72 vid valet i höst.
  • Jag börjar ana att John McCain kommer att ta hem allt den 4 november. Fyra år till med republikaner i Vita Huset. Minst.
  • Jag har varit hjälplärare i dotterns klass i dag på morgonen.
  • Sedan var jag bokhandlare på skolans Book Fair på eftermiddagen. Kul med böcker.
  • Dottern har börjat på träna cheerleading. Wow.

Nu ska jag publicera detta snabbt så jag inte hinner radera texten en gång till.


1 kommentar:

Anonym sa...

Prova med Ctrl + Z, det brukar funka. Puss från Indy