söndag 3 januari 2010

Attans kallt i Distriktet

Min bloggvän Annika skrev precis i en kommentar att "attans vad kallt det är!" och jag kan bara hålla med. Annika bor i Reston strax utanför Distrikstgränsen och har det sannolikt ännu kallare än här inne i stan. Och här är det svinkallt. Jag vet inte varför 5-6 minusgrader alltid känns som 25 minusgrader här. Men det gör det. Dessutom har en iskall och kraftig vind dragit in över området sedan i går, vilket gör att kylan känns etter värre.

Jag stack iväg med cykeln i förmiddags för att handla på marknaden i Dupont och det var som att ta sig fram på Sydpolen. På vägen hem tvingades jag hoppa av cykeln och gå en stund eftersom motvinden var så fruktansvärd att jag riskerade att förfrysa näsan. Det var med nöd och näppe som jag lyckades ta mig hem efter denna livsfarliga expedition.

Och inte fanns det några crabcakes att köpa på marknaden heller, så hela projektet var inte bara livshotande utan också helt meningslöst.

Nu är julen definitivt över. I morgon börjar vardagen igen. Fast den första vardagen råkar vara Lillebrors födelsedag, så helt som vanligt blir det nog inte trots allt.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Vi har stralande sol och en temperatur som pendlar mellan 32 och 35. Det ar olika for somliga!
SVettiga kramar (for att varma er alla lite) fran Hanna och barnen

Annika sa...

Ja, det är märkligt. I Sthlm (som ju är känd för sin råa vinter) var det -10 grader men det känns värre här med -5! Jo, det är väl vinden som gör sitt till också, hutter och frys!
Men vintern i Dc är fruktansvärt rå, tycker jag. Kylan kryper genom märg och ben.
Fast, nej, jag klagar inte. Vill absolut inte ha en massa plusgrader under vintern.
Snö på fredag?
HAHA, det vore kul! jag är lite putt över att jag missade snöstormen. men otroligt GLAD att jag inte skulle flyga hem just den helgen. Jag hann iväg i precis rätt tidpunkt.
Och nu är det kallt som i en svinahåla här...
jaja, det är bara att klä på sig och brassa husvärmen...
:-)

Taina sa...

Det är kallt här med trots ynka 6 minus. Men igår var blåsten rent ut sagt för j*vlig! Stackars dig med den meningslösa turen då. Vojne, vojne.

God fortsättning i alla fall!