måndag 18 januari 2010

Våren är här

Våren har kommit till Distriktet. Jag gillar verkligen de här korta vintrarna...

I dag var det uppemot 15 grader i skuggan och på bakgården surrade grannens bin och plötsligt såg man folk i t-shirt och kortbyxor. Borta i Rose Park var alla tennisbanor upptagna och när jag var ute och sprang strax före lunch var trängseln påtaglig på gångstigen i Rock Creek Park. Och parkeringsplatsen vid zoo var knökfull.

Uteserveringarna nere vid Washington Harbour hade öppnat och varenda stol var upptagen med folk som drack varandra till.

Härligt!

Fast lugn i solstormen. Jag vet att vintern kan återkomma med full kraft här på våra breddgrader. Förra året hade vi rejält med snö en bit in i mars...

I övrigt att rapportera: Vi höll på att springa rätt in i presidenten med följe när vi passerade Kennedy Center nu i eftermiddags. Han skulle dit för att fira Martin Luther King Jr Day och vi var på väg till Watergate för att handla färsk pasta på Safeway.

Sådant händer bara i DC.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tänkte just säga det och bli en rejäl glädjedödare... ;-)
Inte kommer våren i jan, men konstiga värmeböljor kan det ju bli. Som nu. Men det tar slut.
Japp, jag kommer ihåg flera snöstormar i början av mars. Dock missade jag den som kom i fjol. Var i Sverige i början av mars då.
OK, liite skönt kanske det är med 15 grader nu, men nej...not my grej. Bring on the cold!!
Again!

Werner sa...

För en gångs skull har vi vinter här med snö och minusgrader sedan jul. Skridskoslingorna på sjön är upplogade och var fulla av folk i söndags. Pulkabacken i parken var full av barn och pappor och skidorna är slutsålda i affärerna. En juste vinter har sin tjusning den också.
Själv har jag skaffat nya halkskydd till skorna.