måndag 4 januari 2010

Happy Birthday, Little Brother!

Slut på jullovet och första skoldagen började på ett alldeles speciellt sätt för Lillebror, eftersom han passade på att fylla sju år samma dag. Vi väckte honom med skönsång i ottan och han var inte svårväckt, om jag säger så. Paket och kuvert sprättades upp i vansinnig fart.

På eftermiddagen gick hustrun och jag över till skolan med en massa cupcakes och drickor och sedan blev det kalas i klassrummet. Och efter middagen nu i kväll serverade vi sjuårs-tårtan, komplett med ett snyggt sjuårs-ljus.

På det hela taget en mycket lyckad födelsedag för Lillebror, som somnade totalt utmattad efter allt firande och allt godis.

I övrigt kan rapporteras om fortsatt kyla och att jag råkade ställa mig på badrumsvågen i går, en aktivitet som jag - medvetet eller omedvetet är svårt att säga -noga undvikit alltsedan Thanksgiving. Så nu är är det träning som gäller. Jag har fixat ett litet gym nere i källare, med en träningscykel. Låghöjdsträning, om ni fattar. Det är rätt tråkigt att cykla utan att komma någonstans, bara stirra in i en vägg. Men det är ju så himla kallt, så jag pallar inte att träna utomhus. Och i dag lånade jag Big Brothers ipod och cyklade som en galning till Green on Day's American Idiot på hög volym. Suverän cykelmusik. Kan rekommenderas å det varmaste.

Omslagspappren fög åt alla håll och både Big Brother och Syster Yster fick passa sig så de inte blev träffade av de vilda svingarna. Det är väldigt spännande att fylla sju år...

Tårtan, ljuset och födelsedagsbarnet. Frågan är vem som kommer att gå segrande ur denna batalj...

...ready, steady...

...go! Att tårtan inte skulle klara sig var ganska givet på förhand, men hur skulle det gå mellan Lillebror och ljuset?

Avgjort! Segraren är korad. Fem minuter senare var tårtan försvunnen.

5 kommentarer:

Anna Karin sa...

GRATTIS!
Ge honom en bamsekram från oss!
AK&A

Hanna sa...

Jag kan meddela att kusinerna i Brasilien i gar gick runt och sjong foljande Maja-sang (med nagot modifierad text) HELA dagen:

Jag ska baka en tarta med jordgubbar pa
och mitt i tartan ska namnskylten sta
sen ska jag duka fint bort i hagen
och fira Joel pa fodelsedagen
Tank vilken tur att jordgubbar finns
det tycker jag och min JOEL-prins!

Grattiskramar fran Loboscosarna

Taina sa...

Ett stort grattis till Lillebror. Och ett grattis till dig som ordnat ett eget gym...
Jag håller med dig om att cykla på plats. Trööökigt. Jag kan ha svårt för löpband också. Sprang på gymmet eftersom det blåste så i söndags. På 45 minuter hann jag springa 5,3 miles. Trist lopp. Hade inga hörlurar och glodde på YV utan ljud. INTE kul!

Utomhus är bäst och ner till 12 minus fixar du väl?

Ulf. sa...

Grattis! :)

Peter sa...

Lillebror tackar ödmjukt för alla gratulationer!

Och nej, man ska nog vara från Finland om man ska fixa tolv minusgrader. Fast det är okej om man åker skidor i lagom takt. Bra tempo på löpbandet!