onsdag 6 januari 2010

I morgon ska jag...

Andreas och Marissa kom över med en massa choklad av utomordentlig kvalitet i går kväll. Med såna kompisar är det svårt att hålla diet och disciplin, om jag säger så... Men jag ska inte skylla ifrån mig. Det är ju jag som stoppar chokladen i munnen. Och chokladen är suveränt god. Tack!

Träningen går det hur dåligt som helst med. Antingen är det för kallt. Eller så har jag inte tid. Eller så har jag precis ätit. Eller så är jag för hungrig. Eller så ska jag hämta barn. Eller gå och handla. Eller ringa någon. Eller så har jag precis duschat.

En annan sak som jag inte varit så bra på är att ringa och beställa tid för min tandoperation - fyra visdomständer ska dras ut. Men det kommer alltid något emellan.

Men i morgon. Då ska jag ta tag i det där med träning och operation. Om det inte dyker upp något akut. Man vet ju aldrig.

Dagens roliga nyhet: Svärföräldrarna kommer över i ett par veckor månadskiftet februari/mars. Vilt jubel i familjen när hustrun berättade tidigare i dag.

Dagens lokalskvaller: Vår egen senator, Chris Dodd (som har en dotter på vår kommunala skola), har beslutat sig för att inte ställa upp till omval. Han är en av USA:s mäktigaste politiker, men har drabbats av en rad motgångar den senaste tiden. Bl a blev han hårt kritiserad i Michael Moores senaste film, "Capitalism, A Love Story" (som jag var och såg i somras).

Dagens middagsinnovation: Peter's Brussel Sprouts Casserole. Eget recept med brysselkål, grädde, champinjoner, riven ost, ströbröd samt diverse roliga kryddor. Förkoka kålen och sedan vips in med allt i ugnen på 400 grader i 20 minuter. Ja, graderna är alltså i Farenheit. Påhittat i dag, kommer sannolikt aldrig göras om på samma sätt samt serverades till ungstekt fisk, creamy ceasar-sås, tomater och kokt potatis.

Bland det godaste jag någonsin ätit, om jag får säga det själv.

See ya.

4 kommentarer:

Taina sa...

Nä men! Du som har ett eget gym och allt! Vet du att Maken har blivit drabbad av springbacillen och springer nu minst 6 dagar i veckan från att ha typ sprungit 6 ggr per ÅR. För att göra det roligare, som han själv säger, så har han skaffat sig en pulsklocka/dator så han kan följa sin puls/sträcka i diagram. Sedan har han upprättat ett excelark där han skriver in allt från träning till mat och dryckintag. Helt obsessed, om du frågar mig. Men om det är det som får honom att hålla igång, så go for it, säger jag bara! Ni får komma hit på besök hela familjen så kan du få lite tips av honom...Jag och din fru och barnen kan hitta på massor att göra i Hartford :D

Anna Karin sa...

Peter! Inser du inte att du kan slå två flugor i en smäll? Om du drar ut visdomständerna så kommer slankekuren att gå som en dans! Efter en sådan operation tvingas du säkert att leva på soppa, mos och puré i några veckor. Kilona kommer att rasa.
Sen kan du dessutom räkna bort tänderna. De väger väl en hel del.

Peter sa...

Taina, det låter väldigt avancerat det där... Själv har jag nog med att försöka hålla tiden när jag tränar. Men jag håller med dig, allt som gör att man känner sig motiverad att röra på sig är normalt bra. Och då kan man väl ta en smula extremism på köpet... Tack för inbjudan - vi har snackat om att "ta" New England med omnejd i juni, så vi kanske tittar förbi!

AK: Jo, jag har faktiskt tänkt på den där operationen som en effektiv bantningskur. Men jag vet inte, det känns inte så himla lockande ändå... Men tandvikten har jag faktiskt inte funderat på tidigare. Klart motiverande! Och allt blod som kommer att försvinna...

Hanna sa...

Klentarm! Här sitter en som dragit ut tio tänder i sitt liv (helt sant faktiskt), varav tre visdomständer!
När det gäller träningen har jag dock inte mycket att sätta emot. Jag har nämligen också ständigt den där oturen att det råkar vara för varmt (som läget är här), för sent, för tidigt, eller för nära matintag eller annat som hindrar.
Det är ett svårt dilemma. Jag tycker nog ändå att min kloka mor kom med bra tips där!
Kram,
Hanna