onsdag 20 januari 2010

Tur att man har sina väninnor

Med en hustru på väg till ett fjärran katastrofland är det lätt att känna sig ensam och övergiven.

Så för att trösta mig gick jag till Café Bonaparte och åt lunch med Tracy, Val, Lee, Alison, Guiliana, Martida och ytterligare tre trevliga tjejer som jag inte kommer ihåg namnen på just nu. De gjorde vad de kunde för att muntra upp mig.

Nu i kväll kom Beth förbi en stund på en kopp kaffe. Och knappt hade hon gått förrän Courtney ringde på dörren och ville umgås med mig ett tag.

Det är tur att man har sina väninnor.

I övrigt att rapportera från Distriktet:
  • Alla mår bra.
  • Löpning i dag. Kändes tungt. Men det måste gå.
  • Det har blivit kallare.
  • Dagens middag: Pizza från Domino's. Georgetown cupcakes till dessert. Och just där, just då sprack min ambition om en vettig mathållning. Ska ta tag i det i morgon.

Take care. Och då tänker jag särskilt på folk som är på väg till Haiti.

7 kommentarer:

Werner sa...

Casanova?

Anna Karin sa...

Jag säger som jag brukar: Det var lugnare när barnen var små och låg i spjälsäng. Då visste jag åtminstone var jag hade dom!

Hanna sa...

Det är lite svettigt det här att ha en syster som nödvändigtvis måste ta sig till ställen som alla normala människor helst vill fly från...

Skönt att du blir ompysslad av väninnorna. Jag har tänkt på det när det gäller bloggosfären: det är vansinnigt många utlandssvenska kvinnor som bloggar och har kontakt med varandra, men var är männen? Du verkar vara ganska ensam man i det gänget. (och därigenom så mycket mer speciell än oss andra!)

Kram,Hanna

Taina sa...

Vad trevligt! Med så många väninnor vill säga.

Ojoj, ingen trevlig resa precis. Har skänkt pengar men skulle vilja göra så j*kla mycket mer! Blir bara så ledsen när jag ser alla drabbade, speciellt barn.

Peter sa...

W: Äsch, då.

AK: Jo, men din äldsta dotter är embedded och förhoppningsvis är det lika säkert som en spjälsäng...

Hanna: Visst är jag speciell. Du med. Vi är alla speciella. På något sätt. Men du har rätt, jag umgås betydligt mer med kvinnor än med män, både digitalt och IRL. Det har säkert att göra med min livssituation, som generellt påminner mer om många kvinnors situation än traditionellt manliga. Dessutom tror jag att kvinnor är bättre, flitigare och effektivare när det gäller att etablera och hålla kontakter, t ex via FB, bloggar och på andra sätt. Och sedan är det ju ett allmänt käns faktum att kvinnor är smartare, mer kvicktänkta och skriver betydligt bättre än män (jag skojar inte). Frågan är intressant. Jag tror jag ska återkomma till den när jag har mer tid.

Taina: Jo, det är alltid trevligt att bli ompysslad... Nä, resan till Haiti är ingen semester. Det är bara att hoppas att de får gång hjälpsändningar, vård och infrastruktur så snabbt det bara går.

Hanna sa...

Ditt svar påminner mig om en bild jag såg för många år sedan, där texten under var:
"Don't forget you're unique - just like everyone else!"
:)

Karin sa...

Håller med lillasyster. Lite jobbigt är det att hon är där... Ge henne en stor kram från mig när hon kommer hem! Du får en också förresten!