onsdag 13 januari 2010

Vi drar till fjällen

Medan hustrun förtjänar vårt leverbröd på bilmässan i Detroit, åker kidsen och jag på fjällsemester. Målet är en ski resort med det något märkliga namnet Massanutten.

Vi är rätt lyckligt lottade här i DC. Vintertid finns det minst ett tiotal hyfsade skidanläggningar inom några timmars bilfärd från Distriktet. Och på sommaren ligger havet, med helt otroligt fina stränder, ungefär lika långt bort (fast åt andra hållet).

Det är tack vare Appalacherna som vi kan åka skidor på rimligt avstånd. Bergskedjan ligger omkring tio svenska mil rakt västerut från där jag sitter just nu och både söderut och norrut finns det anläggningar som erbjuder såväl utförsåkning och längdskidåkning - dock ofta med hjälp av konstsnö. Fast i år finns det rejält med natursnö även i våra trakter.

Det är en trevlig känsla, nästan lite stockholmsk (minus Flottsbrobacken), att ha helt okej skidåkning på så nära håll.

Vi åker till Massanutten i morgon, torsdag, och stannar ett par dagar. Så ni lär sannolikt inte höra ifrån mig förrän tidigast på lördag igen. Hoppas detta kan accepteras av alla mina miljontals läsare.

Take care.

8 kommentarer:

Werner sa...

Vi skall försöka klara utan dina blogginlägg några dagar men ser fram emot skrönorna om din framfart i skidbackarna. Var rädd om benen. Kan vara bra att gå med när du kommer tillbaka. Hälsa.

Taina sa...

Miljontals? Det var inte illa!

Ha det så kul på er skidsemester. Det såg riktigt bra ut där. Jag googlade lite och det verkar vara en inarbetad resort. Kör hårt!

Hanna sa...

Jösses vad du är poppis! Miljontals? För bara några inlägg sedan var det väl "bara" tusentals...?
Hoppas ni får en bra skidsemester!

Peter sa...

Jag lär väl få underhålla minstingen i barnbacken mest, så risken för brutna ben är nog begränsad för min del. Men tack för omtanken! (Däremot är risken måhända något större för Big Brother och Syster Yster, men de brukar ta det rätt lugnt)

Miljontals och miljontals... Det kanske var lite överdrivet. Måhända.

Annika sa...

Massanutten, jahaja...
Hoppas ni får kul därnere. Jag var där på time-share-sale en gång...INTE kul.
Annars kan jag vekligen rekommendera Snowshoe i West Virginia!! SÅ fint!! Och så bra backar.
Det tar ju nästan fem tmmar att bila dit från DC, men det är det värt!
Ja, vi bor på en fin plats...

Karin sa...

Var rädd om alla armar och ben (och rygg!). Have fun!

Anna-Lena sa...

Det blir hårt, men vi får försöka överleva. Ha det så härligt!

Anna Karin sa...

Ha så kul och kör försiktigt, såväl bil som skidor!