tisdag 26 januari 2010

Square Eye Syndrom

Hörde ett reportage på National Public Radio i morse om hur mycket tid amerikanska ungar ägnar åt olika former av medier (TV, datorer, mobiltelefoner, videospel, ajpodder, etc).

Det var inte lite, om jag säger så.

Square Eye Syndrom må vara ett tidigare okänt begrepp, men som den framtidsanalytiker jag är kan jag förutspå att detta kommer att bli den nya folksjukdomen.

Jag drog omedelbart konsekvensen av detta och när barnen kom hem från sina skolor förbjöd jag dom att använda alla former av digitala utrustningar. När de slutar gråta ska jag pedagogiskt förklara varför jag fattat detta beslut. Dom kommer säkert att förstå och tacka mig för mitt kraftfulla beslut och rådiga handlande. Förr eller senare.

Hustrurapport: Hon är nu på väg från de fartyg hon vistats på under några dygn och har förhoppningsvis landat välbehållen på den charmiga lilla militärbasen Guantanamo på Kuba. Därefter blir det flyg tillbaka till Florida. Oklart när, men kanske i morgon. I så fall är det inte omöjligt att hon landar i DC i morgon kväll.

För övrigt såg jag just att George Stephanopoulos kåk (som jag skrev om för några dagar sedan) är till salu för 6,35 miljoner dollar. Det är ungefär 46 miljoner kronor i dagens valutakurs. I rest my case.

Nu ska jag kolla lite på Youtube tror jag.

1 kommentar:

Ulf. sa...

"Square Eye Syndrome" är ej en framtida folksjukdom. Det är den nya generationen ;)