lördag 28 augusti 2010

Becks och Palins provokation vid Lincoln Memorial

Har varit på Fox News stjärna Glenn Becks stora jippo vid Lincoln Memorial i dag. Sarah Palin var också där och talade. Det ultrakonservativa evenemanget var milt uttryckt provocerande för stora delar av USA:s befolkning, eftersom det skedde på årsdagen av Martin Luther Kings klassiska "I have a dream"-tal. Och dessutom på samma ställe.

Jag vet inte hur många som var där, men det var en väldig massa folk. Kanske en kvarts miljon. 99,99 procent av dem var vita. Jag överdriver inte. 99,95 procent var dessutom sannolikt anhängare av den så kallade tea party-rörelsen.

Jag återkommer med ett bildrep på min andra blogg Amerika-reportage vad det lider.

I morgon ser jag fram mot att fira min hustru som fyller år.

Grattis!

1 kommentar:

Anna Karin sa...

Vilken söt bild på familjen, synd bara att inte du var med också!