måndag 30 augusti 2010

Ny värmebölja i Distriktet

Det är knappt två veckor kvar till min halvmaraton och jag har knappt sprungit alls den senaste veckan. Anledningen är känningar i baksidan av vänster lår. Ett klassiskt fall av överansträngning, kombinerat med slarvigt utförd stretching. Skulle jag tro.

Men det känns bättre och i går lunkade jag tre kilometer utan större problem. Så det kanske blir ytterligare fem i morgon. Det som möjligen talar emot löpning är - förutom väster baklår - temperaturen. I dag har vi haft 33 grader här i Distriktet. I morgon ska det visst bli 34 och på onsdag 35...

Jag har absolut inget emot värme, tvärtom. Och så länge vår kommunala pool håller öppet, så är det synd att klaga. Men det är onekligen rätt jobbigt att springa i 35-gradig och extremt fuktig hetta.

I dag blev det en halvtimmes cykeltur upp till Syster Ysters kommande skola (där presidentens döttrar går för övrigt) samt runt 20 längder i bassängen, dit Lillebror och jag jag cyklade när jag hämtat honom från skolan.

Så jag ligger inte helt på latsidan

I övrigt kan meddelas att Big Brother inledde årets fotbollssäsong med det första träningspasset i dag. Han var genomblöt efteråt, meddelade hustrun som hämtade honom efter två timmar i gassande solsken. Men han hade haft kul.


I övrigt har dagen ägnats åt diverse skrivprojekt.

Inga kommentarer: