lördag 7 augusti 2010

Seriös träning, GAIS-seger och trevlig middag

Eftersom jag anmält mig till en halvmara är det seriös träning som gäller. Så i dag sprang jag 15 kilometer. Snitt-tid cirkus 5:30 per kilometer. Tio kilometer passerades på 53:30. Kändes bra, även om jag fick ägna omkring fem timmar till återhämtning.

Annars var dagens stora händelse naturligtvis GAIS seger över minkstryparna från Listerlandet (=Mjällby). Märkligt nog var jag för en gång skull rätt säker på en Atletseger och när det stod 2-0 efter första halvlek lutade jag mig tryggt tillbaka. Bara för att vakna upp i inledningen av andra, när minkplågarna gjorde 2-1. Därefter en smula lugn igen efter straffmål och 3-1. men GAIS förnekar sig inte och naturligtvis släppte man in ett mål i slutet, så i vanlig ordning blev de sista övertidsminuterna en kallsvettig och magsårsframkallande period av mitt liv.

Men 3-2 stod sig och nu ligger vi på sjätte plats i tabellen. Med häng på fjärde.

Kvällen avslutades med en ytterst trevlig middag i trädgården tillsammans med några av hustruns jobbarkompisar.

2 kommentarer:

Werner sa...

Bra jobbat men vad blev tiden på 15 km? Varför censurerades den??
Fint att inte GAIS dog i och med att Wanderson försvann, men trösta svärfar. HBK ligger illa till.
Ytterst trevlig middag - bra, men hur är det med vikten? Kan vi få en rapport till träningsledningen. Snarast!!

Peter sa...

Jo, sluttiden glömde jag visst bort. 1:22,58. Middagen ledde till en snabb och kraftig viktökning, men nu stundar en ny och härlug träningsvecka! HBK verkar ha en del problem just nu. Att släppa in ett mål från halva planen...