tisdag 10 augusti 2010

Montera aldrig en grill i en bastu

Det var väl möjligen inte den perfekta dagen att köpa en grill. När vi kom hem från Home Depot var det 38 grader.

Jag ägnade två timmar till att montera grillen. Tänk att en så simpel plåtanordning kan innehålla så många delar. Två timmar med en obegriplig manual i 38-gradig värme kan knäcka även den bäste grill-wannabe. Så även mig. Hustrun påstår att hon sett mig prata för mig själv, högröd i ansiktet och med utagerande och plötsliga ben- och armrörelser.

Själv tyckte jag att jag var ett under av lugn och harmoni. Men det blev matlagning inne i det AC-kylda köket istället. Grillen får stå till sig i väntan på svalare väder.

Enligt meteorologerna är den upplevda värmen drygt 46 grader när det är så fuktigt som det varit i dag. Att gå ut här i Distriktet är således som att gå in i en något sval bastu.

Det blev med andra ord ingen löpning i dag.

Annat inhandlat på förmiddagens tur till köpcentret vid Seven Corners, Virginia:
  • Barnkläder av allehanda slag.
  • Skolgrejer, bland annat en ny ryggsäck till Syster Yster.
  • Förutom själva grillen även en massa andra grillgrejer.
  • Diverse gräsfrön och annat gräsligt.
  • En ny luftmadrass för de frekventa sleepovers vi har i huset.
  • Tennisbollar (mycket billigare här än i Sverige, jag ska ta med mig några hundra när vi flyttar tillbaka)
  • Två fotbollspumpar (det bara blev så)
  • Fem paket Junior Mints (som dock låg i 100-gradig värme i bilen och därmed förändrade form).

Så nu är vi redo för höstterminen.

I morgon ska det visst bli ungefär lika varmt. Det lutar åt ett besök till poolen.

Inga kommentarer: