måndag 23 augusti 2010

Ett bildrep från första skoldagen

Måndag morgon och första dagen i skolan för lillgrabben efter ett skönt och långt sommarlov. Han travade iväg med sin gedigna packning vid 8.30-tiden och skolan körde igång med en heldag direkt.

Se bildreportaget nedan.

Själv ägnade jag mig denna dag åt en blandning av jobb, fysisk aktivitet och passivt sportfåneri. Det sistnämnda handlade om lyssna på sportradions i vanlig ordning eminenta webbutsändning av GAIS-matchen. Pinsamt att inte klara av att vinna över Brommapojkarna på hemmaplan. 1-1 slutade matchen.

Dessförinnan hade jag klarat av min planerade långlöpning, 15 kilometer. Eftersom det var tämligen svalt på förmiddagen - bara runt 28 grader - så gick det hyfsat lätt att springa. Snittid 5:20/km. Totaltid: 1:19,59. Tio kilometer passerades på exakt 51:59. Det känns som jag borde klara av mitt mål att springa på runt 1:55 på den kommande halvmaran i september.

Men jag var rätt slut när jag kom tillbaka hem efter rundan.

Storasyskonen satte jag på ogräsrensning i trädgården medan jag sprang.

Hustrun kom lyckligt och väl fram till New Orleans/Louisiana på förmiddagen och har under dagen besökt Grand Isle.

Här kommer bilderna:

Lillebror är redo för skolan. Som synes hade han en svensk folkdräkt på sig.

Tungt lastad, men på gott humör. Här vilar inga ledsamheter, minsann.

Framme på skolan togs Lillebror emot av sin nya lärare, Mrs. Zabst. Jag känner henne inte alls, men det första intrycket var mycket positivt.

Alla barnen samlades traditionsenligt på skolgården för att bli välkomnade av skolledningen...

...innan det var dags att vandra in i klassrummet och låte sig bli undervisad.

Första skoldagen slutade sympatiskt nog med ett glasskalas, eftersom klasskompisen Zoe E hade fyllt år. Lillebrors betyg på första dagen: "Den var bra!".

6 kommentarer:

Taina sa...

Fin folkdräkt! Skolan här börjar på onsdag och JAG längtar så efter den efter den.

Självklart klarar du halvmaran på 1.55 och under det till och med!!!

Anna Karin sa...

Åh, viken PRYDLIG och välkammad liten skolpojke!
Hälsa honom Lycka till!

Åsa Ribbing sa...

Härligt att se :) Krama alla!

Hanna sa...

Bra jobbat med löpningen! Och Lillebror är så himla fin i sin nya frisyr. En jättesöt liten skolpojke!

Peter sa...

Tack alla!

Karin sa...

Jättefina bilder på lillebror! Vad stor han blev helt plötsligt! Kram!