söndag 1 augusti 2010

En ny och lättare era stundar

Som väntat förlorade GAIS borta mot Malmö FF. Jag satt klistrad vid webbradion och kunde konstatera att andra halvlek var hyfsad. Första en katastrof. Men vad är annat att vänta när man säljer sin stjärnspelare till Saudiarabien och värvar en ny sportchef på kåken.

Jag säger då det.

I morgon börjar Syster Yster på sommarskola på sin nya skola, den där presidentens barn går på. Hon är väl inte helt överförtjust i att gå i skolan mitt under sommarlovet, men det är bara en vecka och bara mellan 9 och 14. Dessutom har jag fixat hennes favvokäk - plättar - som hon ska få med sig till lunch.

Annars börjar Lillebror skolan om tre veckor och de övriga inte förrän efter Labor Day den 6 september. Sedan är det business as usual, med den skillnaden att de tre kidsen kommer att gå i tre olika skolor... Och att Syster Yster börjar i en ny skola. Spännande!

Själv har jag, efter hustruns försynta påpekande, tagit nya friska tag när det gäller vikten. Efter sommarens utlevelser, med svärmors fantastiska mat och svärfars frikostiga ölerbjudanden, stundar nu hårda tider. Ingen mer öl och bara mat som är äcklig. Detta skola hädanefter vara min devis. Det vore ju 17 om inte det skulle få vågen på bättre humör.

2 kommentarer:

Ulf. sa...

Nyttig mat kan ju vara kanongod! Det handlar ju helt enkelt om att inte vara girig ;)

Samma försynta påpekanden här med, men det blir så när man har tonvis av choklad runtomkring.

Good luck!

Peter sa...

Thanks! Vi ses.