måndag 3 januari 2011

Lillebror fyller åtta!

I morgon fyller Lillebror åtta år. På bilden är han fyra och ett halvt och på väg till sin första dag på sitt amerikanska dagis.

Det är med yttersta möda och stor plåga jag skriver dessa rader. Barnens nya TV-spel håller på att knäcka mig. Och inte bara mig. Alla på Dumbarton går omkring med mer eller mindre smärtande ben och armar efter att ha tävlat fullständigt sanslöst i olika friidrottsgrenar.

För min del är det spjutkastningen som ställt till det. Jag kan knappt lyfta högerarmen. Måste göra något tekniskt fel. Men jag var rätt nöjd med resultatet - 94,22 meter. Det står sig dock slätt mot svärfar, som har världsrekordet på 107,77 meter. Och då kastar han med vänster hand, trots att han är högerhänt... Även barnen slår farsan i diverse grenar. Och svärmor är en hejare på diskus - kanske något oväntat. Hustrun är däremot rätt lätt att besegra i samtliga friidrottsgrenar. men det kan möjligen bero på att hon inte hinner vara med och träna lika intensivt som vi andra. Vissa har ju ett jobb att sköta.

Annars har vardagen så smått börjat återfinna sig här i Distriktet. Kidsen var på sina skolor och hade haft det hur bra som helst. Och jag ägnade åtminstone halva dagen åt diverse projekt som blivit liggande alldeles för länge. Det känns skönt att ha bockat av åtminstone några saker på att-göra-listan.

I morgon ser vi alla fram mot att fira att världens bästa sjuåring blir åtta! Tänk att han bott här nästan i halva sitt liv...

3 kommentarer:

Hanna sa...

Tjohoooo!! STORT GRATTIS till 8-åringen!!
Vi hurrar för fullt här nere i Brasilien och hoppas grabben får en toppendag!
Stor kram från moster Hanna o co.

Karin sa...

Och här kommer det hurrarop från andra sidan Atlanten: HURRA!! Jättestort GRATTIS önskar Vita Bandsgänget

Peter sa...

Lillgrabben tackar och bugar!