onsdag 5 januari 2011

Total makeover - exit beard

I dag tröttnade jag på skägget och tog fram rakhyveln. Tio minuter och ett stopp i avloppet senare var jag åter slät och fin (nåja) på kinder, haka och utrymmet mellan munnen och näsan igen.

Ja, vad heter egentligen utrymmet mellan mun och näsa? Inte överläpp, väl? Det är väl mer sjäva läppen? Men ovanför läppen?

Vissa kommer säkert att kalla min rakning för en desperat metod att gå ner i vikt och visst, jag kan väl erkänna att det argumentet fanns med som motiverande faktor. kan dock meddela att jag märkligt nog gick upp ett hekto efter rakningen.

Nu är skägget borta hur som helst. Rätt skönt, faktiskt. Då är det bara trivselkilona som ska väck. Det lär inte bli lika lätt som rakningen. Men jag är på gång - cyklade bort 627 kalorier i dag i gymmet nere i källaren.

Före...

...och efter.

2 kommentarer:

Karin sa...

Snyggt! Grattis, du blev tio år yngre på 10 minuter!

Peter sa...

Tack Karin, du är alltför vänlig. Frågan är hur gammal jag blev bara. Och hur gammal jag var innan. Hur som helst så dröjer det nog ett tag innan jag skaffar patriark-skägg igen. Måste åtminstone bli patriark först.