söndag 23 januari 2011

Vi trotsade elementens raseri

Med ett välriktat karateslag med högernäven, slog hustrun hål på det ena pepparkakshusets tak. De sista spåren av julen är på väg bort. Bara rester av de två husen återstår. Det har blivit dags att gå vidare i. Nästa anhalt: V Day i februari (Valentine's Day 14 februari).

Det är fortfarande svinkallt här i Distriktet och den där vinden från Kanada är inte att leka med, minsann. Men vi trotsade elementens raseri och var ute några timmar mitt på dagen denna söndag. Det blev lite fotbollsspel borta i parken samt en lång promenad till marknaden på Dupont Circle, där vi bl a köpte empanadas med rökt lax - kvällens middag var därmed fixad. Fantastiskt god om jag får säga det själv.

Men först partajade vi med lunch och därefter fika: varm choklad till färska franska pain au chocolat. Härligt!

Sedan kände jag mig ordentligt motiverad att besöka gymmet bredvid värmepannan. Cyklade bort exakt 555 kalorier.

Kvällen bjöd på en triumf. Efter ett långt bad och intensiv fotfil-filning och efterföljande pincett-pillning, fick vi bort den resterande biten av den där förargliga stickan i Lillebrors häl.

Kylan ska hålla i sig. Det pratas om tio minusgrader i morgon bitti. Och resten av veckan blir likadan, enligt amerikanska SMHI. Inget kul. Jag vill ha värme!

3 kommentarer:

Hanna sa...

Kom hit vettja! Här är det sjukt varmt, och vi går ner till poolen med jämna mellanrum för lite svalka. Har man tur sitter grannen med sin kylväska där nere, och då blir man bjuden på kall öl.
Kan de' va' nåt?

Peter sa...

Ja! Jag kollar biljettläget med en gång!

Peter sa...

Det var värst vad dyrt det var...