måndag 10 januari 2011

Snökaos väntas i morgon

Var på favvoaffären Trader's och handlade i morse och kassörskan var helt upphetsad.

"Det kommer att snöa i morgon, passa på att bunkra upp ordentligt i dag!"

Jo, det sägs att det kan falla mellan två och fyra inches på tisdagseftermiddagen, det vill säga runt tio centimeter. Vilket ju är skyhögt över Distriktets gräns för Fruktansvärt Snöoväder med Totalt Snökaos som följd.

Den gränsen går någonstans runt o,5 centimeter.

Det återstår att se om barnen kommer att kunna ta sig hem från sina respektive skolor i morgon eller om de tvingas övernatta i klassrummen...

För säkerhets skull har jag sett till att vi har mat hemma för åtminstone fyra dagar framåt. Det enda vi har brist på är öl. Men lite umbäranden får man ta när man befinner sig mitt i snökaoset.

2 kommentarer:

P Blohm sa...

Hej Peter!

Känner mig lite ofin som inte svarat på ditt långa inlägg efter mitt lite bittra inlägg om sociala medier för ett tag sedan. Men du har rätt, man ska inte överskatta detta med bloggandet, man kan nog mest använda sidan till referens om någon vill se hur man skriver.

Dessutom har du helt rätt i att man kan använda sin blogg till träning, träning att skriva och kanske testa lite grepp. Kan ju va kul och utvecklande.

Sedan får jag ändå erkänna att det vore skoj att ha lite större publik men skriver man så splittrat och icke regelbundet som jag får man väl räkna med det:-)

Ha det bra och lycka till i snöstormen och kaoset. Här halkar vi vidare...

Hälsningar!
Pelle

Peter sa...

Dessutom är bloggandet ett slags tidsdokument som kommer att få kultstatus när vi båda slagit igenom och blivit ekonomiskt oberoende för resten av våra liv.