söndag 8 januari 2012

En disciplinerad cupcake

Hustrun har åkt till New Hampshire och meddelade precis att hon snackat med Jon Huntsman - outsidern i det republikanska presidentfältet. Lillebror har varit på kalas hela eftermiddagen och vi andra har ägnat oss åt parklek i det vackra vädret - basket och fotboll i Rose Park i ett par timmar.

Jag har dessutom varit disciplinerad och cyklat bort 556 kalorier nere i källargymmet. Så det faktum att jag åt en överbliven cupcake efter middagen må vara mig förlåtet. Det är ju söndag, trots allt.

Annars inte mycket nytt att berätta från Distriktet. Vi ser fram mot måndagen.

4 kommentarer:

Werner sa...

Ack,käre Peter! Enligt en säker källa på nätet innehåller en cupcake 1860 kcal varför du lagrade upp netto 1306 kcal denna dag. Alltså upp igen på cykeln och kör två extrapass och sedan förbud mot cupcakes. Någon förlåtelse gives icke.

Werner sa...

Ack,käre Peter! Enligt en säker källa på nätet innehåller en cupcake 1860 kcal varför du lagrade upp netto 1306 kcal denna dag. Alltså upp igen på cykeln och kör två extrapass och sedan förbud mot cupcakes. Någon förlåtelse gives icke.

Peter sa...

Det förklarar det besked jag fick på vågen denna morgon. Självklart - två extrapass ska bli!

Anna Karin sa...

Jag tyckte mig höra varningsklockor redan igår, när du skulle "kolla upp godisläget i skafferiet" ... hmmmm...
Mycket cykling blir det.