söndag 29 januari 2012

Jag gick in i väggen

Det blev en lång söndag i Distriktet. Mest beroende på att jag vaknade redan vid halv åtta i morse och sedan inte kunde somna om, trots att jag var uppe till en bra stund efter midnatt på lördagskvällen. Det är väl åldern, antar jag.

Så jag gick upp, åt frukost och satte mig med ett av mina manus. Alltmedan kidsen låg och sov i allsköns ro.

Sedan gick liksom bara dagen. En promenad till biblioteket och Safeway. Pojkarna stack till parken. Syster Yster och en kompis gick iväg och åt lunch på stan och shoppade (herregud vad stor hon börjar bli). Jag cyklade bort 800 kalorier nere i gymmet och dammsög halva huset.

Sedan gick jag in i väggen, bokstavligt talat. Lyckades sparka in foten i en av pelarna nere i vardagsrummet. Mittentån är rejält svullen och möjligen bruten. Men det är smällar man får ta. Den ser inte sned ut i alla fall. Och det går ändå inte att gipsa en tå, så det blir säkert bra. Det är bara att ta en whisky mot smärtan.

Ja, så går en söndag. Nu har vi precis käkat tacosmiddag samt hjälpt Syster Yster med hennes söndagsjobb. Jag haltar vidare.

2 kommentarer:

Anders sa...

Ajajaj. Om whiskyn inte hjälper kan ett knep vara att hjälpa den stackars tån att få lite stöd av en granne: lägg en tejpslinga runt t ex 2:an och 3:an. /Farbror Frej

Peter sa...

Tack farbror Frej. Jag hittade tyvärr ingen tejp. Däremot whisky. Så läget är under kontroll.