måndag 2 januari 2012

På spaning efter vardagen

Första måndagen 2012 och jag lämnade skrivbordet några timmar och hängde med på fågelexkursion. Vi åkte söderut längs Potomac River, parkerade bilen och ägnade en timme åt att ömsom promenera och ömsom skåda fågel. Fast mest frös vi.

Det blåser kalla vindar i Distriktet med ommejd. Och det ska visst bli ännu kyligare när vardagen dundrar in i morgon - samtliga kids börjar skolan efter winter breaken.


Bloggaren skådar efter den framtid som ständigt flyr undan. Inga örnar syntes till denna kylslagna måndag.


Svärmor på naturpromenad. Hennes jacka piggade upp i en annars tämligen jämngrå miljö.


Ornitologer.


Slutligen en bonusbild från vår nyårsmiddag. Gott och trevligt.


2 kommentarer:

Annika sa...

SÅ skönt med lite KYLA. Hoppas det blir riktigt bitigt. Hoppas även på snö...
Ni ser ut att ha haft en mysid dag vid floden.
Själv har jag rivit ner ALL min jul...

Peter sa...

Jo, jag läste det... Om din nerrivna jul, menar jag. Vår jul får nog leva kvar ett tag till. Snö? Inte mig emot!