onsdag 25 januari 2012

Hopp om framtida löpning

Det har varit ett par finfina vårdagar här i Distriktet med temperaturer uppemot 15 grader celsius och strålande sol. Således gick jag ner i den fönsterlösa källaren och cyklade 25 kilometer i gymmet bredvid värmepannan.

Sådana här dagar saknar jag verkligen löpningen. För den oinvigde så fick jag alltså ett löjligt problem i våras: Min högra stortå började göra våldsamt ont efter att jag hade köpt nya springskor. Ett tag var det så illa att jag knappt kunde gå. Att jogga var det inte tal om. Och så har det fortsatt.

Men de senaste veckorna har smärtan i tån alltmer klingat bort (tack neonfärgade gympaskor!)och jag har så smått börjat fundera på att ge mig ut på en kort och lugn runda bara för att känna mig för. Samtidigt vill jag inte få tillbaka det där onda. Och precis som min ytterst kloka hustru påpekade häromdagen, så är det ju rätt dumt att riskera ett återfall bara för att man - bokstavligt talat - är för tidigt på banan.

Så det blir nog cykling nere i källaren ett tag till.

I övrigt inget särskilt upphetsande att rapportera från Distriktet. Det rullar på.