måndag 9 januari 2012

Snökaos i Distriktet

Snön vräker ner här i den amerikanska huvudstaden. Det började vid lunchtid och har fortsatt hela eftermiddagen. När jag gjorde den vanliga rundan med bilen vid 16-tiden var det med andra ord totalt trafikkaos - och detta trots att all snö smälter så fort den når marken.

Det är som om själva snöandet i sig får folk panikslagna.

För tyvärr är det några grader för varmt för att det ska bli snökaos på riktigt. Vägarna är bara blöta, precis som vid vanligt regn. Möjligen kan det förändras över natten - det ska visst bli ner mot nollan eller rentav av några minusgrader. Men till i morgon på dagen har amerikanska SMHI förutspått drygt 50 grader (cirkus tio-tolv svenska dylika), så det lär inte bli någon pulkaåkning.

Och inga stängda skolor heller - vilket kidsen naturligtvis innerligt hoppas på.

Denna måndag har annars präglats av diverse småprojekt. Syster Yster hade ett inbokat besök hos sin ortodontist och som traditionen bjuder gick vi på Starbucks efteråt och fikade. Mycket trevligt.

Sedan tog jag - efter order av min trogne läsare Werner - ett dubbelpass nere i gymmet. 1 105 kalorier lättare och ett maratonlopp senare kände jag mig som en ny människa.

Karaktär och disciplin.

I övrigt mest vanligt skrivbordsjobb. Till lunch åt jag upp det sista av svärmors risgrynsgröt. Fast som tur är så finns det två byttor i frysen också, så jag ska nog överleva ett tag till.

När jag blir kändis och får frågan om min favoriträtt så ska jag svara: "Svärmors risgrynsgröt". Och när de frågar om min favoritdryck: "Svärfars hemlagade glögg".

Jag återkommer om andra frågor som jag ska svara på när jag blir kändis.

Eller förresten: Är det något ni vill fråga mig om?

4 kommentarer:

Werner sa...

Måste berömma dig för din antikalorionala insats. Bra gjort. Sen har jag en undran:
Vad i hela världen skulle göra dig till en kändis?

Peter sa...

Bra fråga. Det är nog bara en tidsfråga innan jag slår igenom som rockstjärna, t ex. Spelar ju en del gitarr. Eller som skådespelare. Måste bara bli upptäckt. Idrottsstjärna? Tog ju nästan två meter i höjdhopp och det är väl bara att damma av spikskorna och dra igång igen.

Möjligheterna är oändliga.

Fler frågor?

Taina sa...

Blir det en mara snart?

Peter sa...

Har precis gjort en! Med cykeln...